Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Ψυχοκινητική εξέλιξη του παιδιού από 1 μέχρι 5 ετών

13 μηνών: Βάζει και βγάζει κύβους από ένα κουτί. Παρακολουθεί αντικείμενα από μακριά (π.χ. τ’ αυτοκίνητα από το παράθυρο).
14 μηνών: Πίνει με βοήθεια από ποτήρι. Δείχνει τα μέρη του σώματος του άμα ερωτηθεί(τα ματάκια, το στόμα, τη μύτη, τα πόδια).
15 μηνών: Περπατάει καλά μόνο του. Ζητά αντικείμενα δείχνοντας με το δάχτυλό του. Μπορεί ν’ απασχοληθεί με τα παιχνίδια του για λίγη ώρα.
16 μηνών: Ανεβαίνει σκάλες με βοήθεια. Σκαρφαλώνει μόνο του στον καναπέ. Λέει αρκετές λεξούλες και κουβεντιάζει στην δική του γλώσσα.
17 μηνών: Μουτζουρώνει το χαρτί. Σχηματίζει πύργο με τρεις κύβους. Τρώει με κουτάλι.
1,5 ετών: Τρέχει, μιμείται άλλα άτομα, ξεφυλλίζει μ’ ενδιαφέρον βιβλίο με εικόνες, καταλαβαίνει σχεδόν τα πάντα και σχηματίζει φράσεις με δύο λεξούλες.
2 ετών: Ανεβοκατεβαίνει σκαλιά μόνο του. Βγάζει τα ρούχα του. Ανοίγει τις πόρτες γυρίζοντας το χερούλι. Ακούει  παραμυθάκια για λίγη ώρα με προσοχή.
2,5 ετών: Λέει ολόκληρο το όνομά του. Συνεχώς ρωτάει τι και  γιατί. Κατά την διάρκεια της ημέρας μπορεί να ελέγξει τους σφιγκτήρες του(οπότε είναι καιρός για να βγάλει την πάνα).
3 ετών: Χοροπηδάει, κάνει κουτσό. Αντιγράφει κύκλο ή ευθεία γραμμή. Μιλάει κανονικά και απαντάει σε ερωτήσεις.
3,5 ετών: Κόβει με ψαλίδι, στήνει τα παιχνίδια του στο πάτωμα και παίζει. Μετράει ως το δέκα. Ελέγχει τους σφιγκτήρες του και τις βραδινές ώρες. Κάνει ποδήλατο με τρεις ρόδες.
4 ετών: Έχει την έννοια του χρόνου (χθες, σήμερα, αύριο). Ζωγραφίζει διάφορες παραστάσεις ,γνωρίζει όλα τα χρώματα. Εντάσσεται σε ομάδα.
4,5 ετών: Πηδά πάνω από ένα εμπόδιο, περνά χάντρες μέσα από σπάγκο. Αντιλαμβάνεται αφηρημένες έννοιες. Αφηγείται γεγονότα.
5 ετών: Παίζει ανταγωνιστικά παιχνίδια και υπακούει στους κανόνες. Αναγνωρίζει τα γράμματα του αλφαβήτου και μπορεί να τα γράφει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου